دستگاه فیدر زنجیری

دستگاه فیدر زنجیری یکی از انواع فیدرهای سنگ‌ شکن می‌ باشد که در صنایع مختلف برای هدایت سنگ‌ های بزرگ مورداستفاده قرار می‌ گیرد. فیدرها بعد از استفاده در دستگاه‌ های رسیدگی مرسوم شدند و در تمام ماشین‌ آلات مورداستفاده قرار گرفتند. هنگامی که نیاز به جابه‌جایی سنگ‌های بزرگ و سنگین است، نیروی انسانی نمی‌ تواند سنگ‌ های غول‌ پیکر را به دستگاه‌ ها وارد کنند و یک کار دشوار به‌ حساب می‌ آید.

به همین منظور استفاده از دستگاه‌ های فیدر‌شکن در این مواقع می‌ تواند مثمرثمر باشد. در هنگام انتخاب و خرید دستگاه فیدر‌شکن باید به خصوصیات، ویژگی‌ های آن توجه کرد. به عبارتی انتقال مواد در همه فیدر‌ها صورت می‌ گیرد، اما نحوه چگونگی جا به‌ جایی مواد در همه فیدرها یکسان نیست.

یکی از انواع دستگاه فیدرها، فیدر زنجیری است. هدایت مواد و سنگ‌ ها در این دستگاه توسط زنجیر صورت می‌ گیرد. نام دیگر فیدر زنجیری، stone vibratory feeder است. که معمولاً در معادن به این نام مشهور است. در این مقاله هدف ما آشنایی با نحوه عملکرد و کاربرد و مزایای فیدر زنجیری است. برای آگاهی از قابلیت‌ های فیدر زنجیری و چگونگی نصب آن همراه مقاله مجموعه امیران سنگ‌ شکن باشید.

دستگاه فیدر زنجیری

فیدر زنجیری و مشخصات آن

در تمامی معادن شما می‌ توانید شاهد عملکرد فیدر زنجیری باشید. چراکه عمده فعالیت فیدر زنجیری در معادن برای انتقال سنگ به دستگاه‌ ها و سایر بخش‌ های معادن است. دلیل معروف شدن فیدرهای زنجیری به نام stone vibratory feeder در معادن، خاصیت ارتعاشی آن است. با خرابی دستگاه فیدر زنجیری و زمان تعمیر آن، فعالیت معادن سنگی به مشکل برخورد می‌ کند. تا جایی که کلیه روند فعالیت‌ ها متوقف می‌شوند.

استفاده از ماشین‌ آلاتی چون لودر و بیل مکانیکی می‌ تواند تا یک مدت‌ زمان کوتاهی به‌ جای فیدر زنجیری مورد استفاده قرار گیرد. اما استفاده طولانی‌ مدت از این ماشین‌ آلات از نظر هزینه به‌ صرفه نمی‌ باشد. جا به‌ جایی سنگ‌ ها همانطور که گفته شد توسط فیدرهای زنجیری صورت می‌ گیرد. چراکه از مقاومت بالایی در برابر خردایش و فشار برخوردار است.

ویژگی‌ های منحصربه‌ فرد فیدرهای زنجیری به همین یک مورد ختم نمی‌ شود. بلکه دارای ظرفیت بالا، تغذیه یکنواخت، قدرت بالا، عدم توقف زیر بار، کوشک‌ های ضد سایش است. از دیگر مزیت‌های فیدر زنجیری می‌توان به مقاومت در برابر استهلاک و خوردگی اشاره کرد. همچنین تنظیم مقدار بار خروجی متناسب با سرعت زنجیر دستگاه فیدر می‌تواند، یکی از بهترین ویژگی‌های فیدر زنجیری باشد.

پن‌های سنگین پارچه‌ای ساخته شده در فیدر زنجیری به دلیل موقعیت قرارگیری در عرض و طول‌ های مختلف توانایی تنظیم سرعت زنجیر بسته به نیاز را دارد. همانطور که اشاره شد، فیدرها براساس ویژگی‌ هایی که دارند در دسته‌ بندی‌ های مختلف قرار می‌ گیرند. فیدر زنجیری، فیدر‌ گریزلی، فیدر‌ تسمه‌ ای، از انواع فیدرها می‌ باشند که می‌ توان آن‌ ها را از امیران سنگ‌ شکن تهیه کرد. این مجموعه در زمینه تولید دستگاه‌ های فیدر و دستگاه ماسه‌ شور بسیار موفق بوده است.

آسیاب میله‌ ای یا رادمیل یکی از انواع آسیاب‌ های استوانه‌ ای می‌ باشد که با استفاده از میله و حرکات چرخشی که دارد به آسیاب‌ کردن مواد می‌ پردازد. مجموعه امیران سنگ‌ شکن ساخت دستگاه رادمیل را نیز انجام  می‌ دهد. فیدرهای زنجیری تولیدی مجموعه امیران سنگ‌ شکن با داشتن فلزهای باکیفیت و مورد آزمایش قرارگرفتن، یکی از مطمئن‌ترین فیدرها برای استفاده سالیان متمادی است.

فیدرهای زنجیری به دلیل داشتن مزیت‌ های مهم، از فیدرهای ارجح شناخته می‌ شوند. با این‌ حال قابلیت‌ های فیدر زنجیری بطور کامل شناخته نشده است و متخصصان مجموعه امیران سنگ‌ شکن با پشتیبانی جهانی در حال یافتن پاسخ سوالات احتمالی هستند.

انواع فیدرهای زنجیری

فیدرهای زنجیری از ظرفیت، وزن و ابعاد مختلف تولید می‌شوند. به‌ گونه‌ ای که ظرفیت آن می‌ تواند از ۸۰ تا ۱۰۰۰ تن متغیر باشد. این تفاوت ظرفیت به عواملی چون عرض زنجیر، بستگی دارد. یکی از اجزای تشکیل‌ دهنده فیدرهای زنجیری قیف آن است که براساس همین بخش به دسته‌ بندی فیدر زنجیری می‌ پردازند. به عبارتی فیدرهای زنجیری شامل دو دسته فیدر زنجیری با قیف کوچک و فیدر زنجیری با قیف بزرگ هستند.

فیدر زنجیری و اجزای آن

یک فیدر زنجیری از موارد زیر تشکیل شده است:

  • صفحات فلزی
  • قیف
  • غلتک
  • الکتروگیربکس
  • شاسی

 وظیفه هدایت مواد بر عهده صفحات فلزی است. این صفحات روی زنجیر قرار گرفته‌ اند. برای اینکه سنگ‌ ها به دستگاه فیدر زنجیری وارد شوند، نیازمند یک قیف هستند که براساس نوع قیف‌ها به تقسیم‌بندی فیدر زنجیری می‌ پردازند. حرکت زنجیرها توسط غلتک‌ ها صورت می‌ گیرد. نیروی لازم برای حرکت زنجیر‌، توسط گیربکس و الکتروموتور تامین می‌گردد. در نهایت باید گفت که تمامی اجزای فیدر زنجیری بر روی شاسی آن قرار گرفته است.

دستگاه فیدر زنجیری

فیدر زنجیری و مزایای آن

فیدر زنجیری دارای مزیت‌ های زیادی است که در اینجا چند مورد از آن را برای شما نام می‌ بریم.

  • داشتن ظرفیت بالا
  • نگهداری آسان
  • نیاز نداشتن به تعمیر
  • دسترسی آسان به قطعات یدکی
  • کنترل دبی ورودی
  • داشتن مقاومت و قدرت بالا
  • مستحکم بودن در برابر ضربه و فرسایش
  • داشتن قدرت بالا و تحمل مواد سنگین و چسبنده
  • امکان تنظیم میزان بار خروجی
  • تنظیم سرعت حرکت دستگاه
  • امکان کار در دمای زیاد

فیدر زنجیری و کاربرد آن

کارخانه سیمان، متالورژی الکتریکی، صنایع شیمیایی و کارگاه‌ های سنگ‌ شکن از جمله مواردی هستند که فیدر زنجیری در آن‌ها مورد استفاده قرار می‌ گیرد. همانطور که گفته شد فیدر زنجیری به دلیل داشتن مقاومت بالا، در حمل سنگ‌ های حجیم مورد استفاده قرار می‌ گیرد. به همین دلیل علاوه‌ بر استفاده در معادنی که گل‌ و لای دارند، در صنایع بالا هم کاربرد دارند. کارکرد این دستگاه همانند فیدر‌تسمه‌ ای است. به این صورت که الکتروموتور با تولید نیرو و انتقال آن توسط گیربکس به غلتک، نوارهای زنجیری را به حرکت در می‌ آورد، تا مواد وارد قیف شوند و در صفحات فلزی ریخته شوند.

البته در بعضی از مواقع از فیدرهای زنجیری‌ شیب‌ دار استفاده می‌ کنند. در این صورت علاوه‌ بر نیروی الکتروموتور، نیروی گرانشی هم در انتقال سریع‌تر مواد دخیل هستند. نصب فیدرهای زنجیری می‌ تواند هم به­ صورت افقی باشد و هم بر روی سطح شیبدار. در صورت نصب بر روی سطح شیبدار علاوه‌ بر کاهش ارتفاع قیف گیرنده، فضای کم‌ تری را هم اشغال می‌ کند. به همین دلیل پیشنهاد می‌ شود تا فیدرهای زنجیری را بر روی سطح شیبدار نصب کرد.

البته در این صورت باید به یکسری موارد بهینه‌ سازی توجه کرد. در نهایت باید گفت که در صنعت‌ های مختلف در صورت از کارافتادگی یا نبودن انواع سنگ‌ شکن چون فیدر زنجیری، راندمان خط تولید کاهش می‌ یابد و احتمال اینکه عمل سایش اتفاق بیفتد، بیش‌تر می‌ شود. مجموعه امیران سنگ‌ شکن با فعالیت در زمینه طراحی و ساخت انواع دستگاه‌ های فیدر و لوازم‌ یدکی، با به‌ کارگرفتن متخصصین باتجربه، توانسته است افتخارات زیادی را در این زمینه کسب کند.

فهرست
Call Now Button09129579586 تماس مستقیم