دستگاه آسیاب رادمیل – ویبره میل

دستگاه آسیاب رادمیل که به آن آسیاب میله‌ ای نیز گفته می‌ شود دستگاهی است که از آن برای خردکردن و پودر کردن انواع مواد و سنگ‌ ها استفاده می‌ کنند و در صنعت‌ های مختلفی مانند سرامیک، سیمان، چینی و… که نیاز به پودر شدن و ریزتر بودن مواد می‌ باشد از آن استفاده می‌ شود. در این نوع آسیاب توسط چرخش بدنه و میله‌ هایی که در آن وجود دارند می‌ توان مواد مختلف را آسیاب کرد درون این آسیاب میله‌ هایی از جنس چدن وجود دارند و مقدار آن‌ ها نیز بر حسب اندازه آسیاب متغیر است.

اما معمولاً طراحی آن به‌ گونه‌ ای است که باتوجه‌ به مقدار ماده‌ ای که در آن می‌ ریزند مقدار میله‌ ها را نیز بتوان تغییر داد در واقع تعداد میله‌ های رادمیل باتوجه‌ به میزان مواد و اندازه آسیاب تعیین می‌ شود. این آسیاب صنعتی می‌ تواند موادی را با اندازه حدود 4 تا 25 میلی‌ متر پودر کرده و اندازه آن‌ها حدود نیم تا 2 میلی‌متر شود قطر و طول آسیاب نیز باید اندازه معینی داشته باشند؛ زیرا درصورتی‌ که نسبت اندازه آن‌ها تغییر پیدا کرده و کمتر شود باعث درگیری میله‌ ها و ایجاد مشکل در عملکرد دستگاه می‌ شود.

همچنین میله‌ های درون رادمیل باید طول مشخصی داشته باشند و به علت خمیدگی آن‌ ها نمی‌ توان طول میله‌ها بیشتر از 6 متر انتخاب کرد میزان انرژی مصرف شده توسط دستگاه نیز باتوجه‌ به اندازه آن و میزان موادی که درون دستگاه می‌ ریزند و سرعت چرخیدن آن تعیین می‌ شود. علاوه بر رادمیل برای آسیاب و پودر کردن مواد از آسیاب دیگری به نام بالمیل استفاده می‌ کنند و تفاوت آن با آسیاب رادمیل این است که در این آسیاب از گلوله برای پودر کردن مواد و سنگ‌های معدنی استفاده می‌ شود.

رادمیل یا ویبره میل

انواع مختلف دستگاه آسیاب رادمیل

آسیاب‌های رادمیل دارای دو نوع تر و خشک هستند که عملکرد هرکدام از آن‌ها با هم تفاوت دارد؛ ولی شباهت هر دوی آن‌ها این است که می‌ توانند مواد را آسیاب کنند.

رادمیل تر

این نوع از رادمیل نسبت به نوع خشک رواج بیشتری دارد و هنگام آسیاب‌کردن مواد در آن از آب استفاده می‌ کنند؛ زیرا استفاده از آب باعث کم‌ شدن گرد و خاک مواد و بهبود کیفیت آن‌ها و نرم و روان‌تر شدن آن‌ها می‌ شود. در رادمیل تر از شیوه تخلیه سرریز برای مواد و سنگ‌ دانه‌ های ریز و کوچک و از تخلیه محیطی برای مواد و سنگ‌ دانه‌ های بزرگ‌ تر و درشت‌ تر استفاده می‌ کنند لازم به ذکر است که از این نوع رادمیل برای تهیه کنسانتره موادی چون روی و سرب نیز استفاده می‌ کنند. در روش تخلیه سرریز مواد درون دستگاه از طریق آبی که به مواد اضافه شده بالا می‌ آیند و مواد ریز از سطح آب سرریز می‌شوند و از طریق دریچه‌ ای که بالای دستگاه وجود دارد تخلیه می‌ شوند.

رادمیل خشک

 در این نوع رادمیل همان گونه از نامش پیداست مواد را به‌ صورت خشک در آسیاب می‌ ریزند و آب و مایع دیگری به آن اضافه نمی‌کنند به همین دلیل از این نوع رادمیل برای موادی که در برابر آب حساس هستند استفاده می‌ شود. در این نوع رادمیل برای تخلیه مواد از روش تخلیه محیطی استفاده می‌ کنند و خروج مواد از طریق دریچه‌ هایی که روی بدنه رادمیل وجود دارند صورت می‌ گیرد.

اجزا و عملکرد رادمیل

آسیاب‌ های رادمیل به شکل استوانه بوده و درون محفظه آسیاب‌ های رادمیل میله‌ هایی به‌ موازات هم وجود دارند در انتهای بدنه رادمیل و نزدیک به دریچه خروج مواد  بزرگی وجود دارد همچنین دریچه ورودی و خروجی، بلبرینگ و لاینر نیز از دیگر اجزای تشکیل‌ دهنده این نوع آسیاب هستند. نیروی لازم برای چرخش رادمیل به‌ وسیله الکتروموتور تأمین می‌شود و این نیرو از طریق چرخ‌دنده و گیربکس به بدنه آسیاب می‌رسد میله‌ های فولادی و یا چدنی همراه با مواد درون دستگاه قرار می‌گیرند و زمانی که بدنه دستگاه می‌چرخد میله‌ها روی‌ هم می‌ افتند و مواد بین میله‌ ها رفته و بر اثر ضربات میله‌ ها و ساییده شدن پودر می‌ شوند.

ویژگی‌ های انواع دستگاه آسیاب رادمیل

  • رادمیل‌ ها به شکل استوانه هستند و مواد از طریق تماس بدنه و میله‌ها پودر می‌شوند به علت این که میله‌های درون رادمیل وزن زیادی دارند؛ بنابراین شدت ضربات زیاد است و معمولاً برای پودر و آسیاب‌کردن مواد و سنگ‌های بزرگ از آن استفاده می‌کنند.
  • در آسیاب‌های رادمیل نسبت به آسیاب‌های بالمیل مواد بهتر خرد و پودر می‌شوند به همین دلیل میزان استفاده از رادمیل بیشتر از بالمیل است.
  • از مهم‌ترین ویژگی‌ها و مزایای رادمیل این است که سنگ‌های معدنی مرطوب و چسبناک را به‌راحتی می‌تواند خرد کند و استفاده از رادمیل تر نیز باعث کاهش گردوغبار مواد می‌شود.
  • موادی که به‌وسیله رادمیل خرد می‌شوند نسبت به موادی که به‌وسیله بالمیل خرد می‌شوند بزرگ‌تر هستند و این به علت وجود لوله‌های درون رادمیل است.
  • عملیات پودر کردن مواد درون دستگاه آسیاب رادمیل با لوله‌هایی که در آن وجود دارند مستقیماً در ارتباط هستند زمانی که مواد از دریچه ورودی رادمیل به دریچه خروجی و تخلیه انتقال پیدا می‌کنند به‌وسیله نیرویی که از طریق میله‌ها به آن‌ها وارد می‌شود خرد می‌شوند مواد بزرگ و درشت‌تر ابتدا از زیر میله‌ها عبور می‌کنند و به همین علت در انتهای رادمیل عمل خردشدن بهتر انجام می‌شود به همین دلیل در رادمیل بیشترین توان و تمرکز دستگاه بر روی خردکردن مواد درشت است و مواد به شکل بسیار ریز و خرد شده از آن خارج می‌شوند.
  • در رادمیل‌ها ظرفیت و میزان مواد ورودی محدودیت وجود دارد و باید با ابعاد رادمیل و میزان سرعت آن مطابقت داشته باشد به این معنا که در صورت استفاده از رادمیل با ابعاد کوچک و کاهش سرعت آن میزان بار ورودی نیز باید کاهش یابد و هر چقدر مواد بیشتری در رادمیل ریخته شود اندازه محصول خروجی ریزتر می‌شود؛ بنابراین میزان موادی که درون دستگاه تغذیه می‌شود بر میزان کارایی و عملکرد رادمیل مؤثر است.
  • از آن جا که رادمیل‌ها مواد درشت را به‌خوبی خرد می‌کنند؛ بنابراین میزان نرمه‌ای که به وجود می‌آورند بسیار کم است.

شیوه قرار دادن دستگاه آسیاب رادمیل

شیوه و ترتیب قرارگیری آسیاب‌های رادمیل و بالمیل به خط تولید مواد بستگی دارد و بر حسب نیاز کارخانه و مقدار خردشدن مواد از آسیاب‌های رادمیل و بالمیل به تعداد و اندازه‌های مختلف استفاده می‌کنند. در مواردی که میزان سختی مواد معدنی زیاد باشد ابتدا از رادمیل و سپس از بالمیل استفاده می‌کنند برای افزایش میزان ظرفیت تولید نیز می‌توان از چند آسیاب رادمیل یا بالمیل در امتداد هم استفاده کرد.

در این آسیاب‌ها میزان پودر شدن مواد نیز باید تنظیم شود که این کار را با محاسبات ریاضی و قانون d80  انجام می‌دهند به این معنا که مواد خروجی از رادمیل یا بالمیل  باید در حوزه مربوطه قابل‌استفاده باشند وگرنه مسیر مواد با اشکال مواجه است و اندازه و سرعت چرخیدن آسیاب باید تغییر داده شود. فیدر گریزلی، رادمیل، بالمیل و سرند گریزلی از جمله تجهیزات صنعتی هستند که در صنایع مختلف از جمله معادن سنگ‌های کوهی و سنگ‌ آهن و غیره بسیار پرکاربرد بوده و مورداستفاده قرار می‌گیرند.

شرکت امیران سنگ‌ شکن انواع تجهیزات صنعتی و معدن و ماشین‌ آلات از جمله میکسر بلوک‌ زنی، سنگ‌شکن، فیدر و سرند و غیره را با استفاده از بهترین و باکیفیت‌ترین متریال و با مناسب‌ترین قیمت تولید و به مشتریان عرضه می‌ کند جهت خرید و ثبت سفارش انواع تجهیزات و ماشین‌آلات موردنیاز خود می‌ توانید با کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

فهرست
Call Now Button09129579586 تماس مستقیم