دستگاه سنگ شکن کوبیت سری HS دستگاه‌ هایی برای خرد کردن سنگ‌ های معادن، رودخانه و… می‌باشند. این دستگاه‌ ها بستگی به مدلشان ظرفیت تولیدشان نیز متفاوت است.

سنگ شکن‌ های سری Hs به نسبت سایر سنگ شکن‌ ها عملکرد بهتر و بالاتری و استهلاک پایین‌ تری دارند. همچنین آنها ظرفیت تولید بالاتری دارند و سندان این دستگاه به راحتی قابلیت تنظیم کردن را دارد. قطعات یدکی این دستگاه نیز در بازار پیدا می‌شود و به‌راحتی قابل تعویض و تعمیر می‌باشد و از این بابت مشکلی ندارند.

این دستگاه دانه‌ های خرد شده را در اندازه‌ های  متناسب و به صورت  مکعبی تولید می‌ کند که باعث می‌ شود کارکرد در ساختمان‌ سازی و راه‌ سازی آسانتر صورت گیرد.

وزن این دستگاه‌ ها معمولا از هشت تن تا بیست تن می‌ باشد و اندازه‌ی دانه‌ های خرد شده با توجه به اندازه‌ ی دستگاه از دوازده میلی‌ متر تا سیصد میلی‌ متر (درصورتی که دستگاه بیست تن به بالا باشد) می‌ باشد.

سنگ شكن كوبیت سري HS

 

سنگ شكن كوبیت سري HS از دسته دستگاه سنگ شکن کوبیت می باشد که برای خردایش سنگ های سخت استفاده میشود. سندانهای دستگاه به صورت سه سری پشت سر هم تعبیه شده اند که هر کدام جداگانه تنظیم و ریگلاژمی گردند تا بتوان محصول مورد نیاز را در سایزهای مختلف بدست آورند. متریال سندان ها بدین صورت میباشد که سندان بالا بصورت یک تکه فولاد منگنزی و سندانهای وسط وانتهایی از جنس اهن ساخته شده اند .که با بغل بندهای ضد سایش پوشش داده شده اند ودارای یک روتور فوق سنگین دیسکی که گشت آورد پر قدرتی ایجاد می کند که بموجب یکنواختی در باردهی و صرفه جویی در مصرف برق میگردد. چکش ها و سندان ها و بغل بند ها و قطعات داخلی دستگاه از فولاد منگنزی ساخته شده که باعث طول عمر بالای آن میگردد.

سنگ شکن کوبیت سری hs

نحوه کارکرد دستگاه سنگ شکن کوبیت سری HS

در این سنگ شکن‌ ها به جای فشار آوردن به سنگ‌ ها از عامل ضربه زدن مثل چکش استفاده می‌ کنند و از آنها در صنعت آب و برق، تولید سیمان، مصالح ساختمانی، در تولید صنایع شیمیایی، استفاده می‌ شود‌.

سنگ شکن‌ های کوبیت از موتوری قوی با دو یا شش پره ساخته شده است که سرعت دوران بالای آن باعث خرد شدن سنگ‌ ها می‌ شود. پره‌ها در این مکانیزم سنگ‌ های ورودی را به سمت قسمت داخلی (دیواره ی داخلی) سنگ شکن هدایت می‌ کنند.

این دیواره از جنس فولاد سخت و به صورت آجدار می‌ باشد که باعث می‌ شود سنگ‌ ها بعد از برخورد تیکه تیکه و خرد شوند. در صورتی که هنگام ورود سنگ‌ ها قطعه‌ ای دیگر وارد دستگاه شود دستگاه به صورت اتومات آن شی را خارج می‌ کند.

سنگ شکن‌ های سری Hs توانایی خرد کردن هر سنگی را ندارند، ایده‌ آل برای این سری از سنگ شکن‌ ها وقتی است  که مدار سیلیس کمتر از هفت درصد باشد. اگر مدار سیلیس بالاتر بود به دستگاه فشار می‌آید و هزینه تعمیرات آن بیشتر می‌شود.

همچنین عمر دستگاه کمتر می‌ شود. در این سنگ شکن‌ ها سه سری سندان، که شما می‌ توانید آنها را تنظیم کنید وجود دارد و با توجه به نیاز خود براساس تولید خود آن را کنترل کنید.

جنس سندان‌ ها متفاوت است؛ جنس سندان بالایی از فولاد منگنز و جنس سندان وسطی و پایینی از آهن است. در این سری از کوبیت‌ ها یک روتور دیسکی بسیار سنگین تعبیه شده است که باعث چرخش یکسان رتور می‌ گردد، همچنین توانایی و کارایی سنگ شکن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود که در مصرف انرژی بسیار صرفه جویی شود و نواسانات آمپر را کنترل می‌ کند.

پیشنهاد میکنیم از مطلب دستگاه میکسر بلوک زنی بازدید نمایید.

اجزای تشکیل دهنده‌ ی سنگ شکن کوبیت HS

سندان، ضربه گیر، شفت، بلبرینگ، پیچ و مهره، روتور، روپوش روتور، چکش، فنر چکش، خشاب چکش، بغل بند، زیربغل بند برخی از اجزای مهم دستگاه سنگ شکن کوبیت سری HS می باشد.

در قسمت زیرین این سنگ شکن‌ ها لاستیک‌هایی به کار رفته است که حکم ضربه گیر را دارد و این لاستیک مانع از انتقال لرزش‌های سنگ شکن به شاسی می‌ شود و باعث می‌ شود که به بلبرینگ‌ ها آسیب کمتری وارد شود در نتیجه عمر یاتاقان و بلبرینگ بیشتر می‌ شود.

همچنین در قسمت ورودی سنگ شکن یک پرده‌ ی پلاستکی نصب شده که مانع از پرتاب سنگ‌ ها به بیرون می‌ شود. سنگ شکن سری Hs در دو مدل ساده و هیدرولیکی تولید می‌ شوند.

درصورت تمایل میتوانید در مورد دستگاه سنگ شکن فکی مطالعه داشته باشید.

مشخصات فنی سنگ شکن کوبیت Hs

قطعه‌ی روتور اینرسی تقریبا بالایی دارد همین موضوع باعث می‌ شود که دستگاه به نیروی محرکه کمتری نیاز پیدا کند. چکش‌ ها در زمان کوتاهی تعویض می‌ شوند. قطعات با قیمت مناسب وجود دارند و به راحتی می‌توان این قطعات را در بازار پیدا کرد.

دستگاه سنگ شکن کوبیت سری HS را می‌ توان با استفاده از پیچ‌ هایی طوری تنظیم کرد که دانه‌های خروجی در چه سایز و اندازه‌ ای باشند.

کاربرد کوبیت های سری HS

برخی کوبیت‌های سری Hs مثلا سری HS10 برای تولید بتن و آسفالت بسیار مناسب هستند. قدرت موتور نود کیلو وات می‌ باشد که می‌ توان آن را با توجه به نیاز تنظیم کرد.

دور این سری از دستگاه‌ های سنگ شکن پانصد و چهل در دقیقه است و دارای چهار چکش با وزن صد و هشتاد و شش کیلو گرم و از جنس فولاد منگنر می باشد. همچنین چهار قطعه که از این چکشها محافظت می‌ کند و چهار قطعه که به عنوان مانع مکانیکی عمل می‌کنند و از انحراف چکش‌ ها جلوگیری میکند دارای پنج پره روتور از جنس فولاد با ضخامت هشتادو پنج میلی متر است.

سنگ شکن HS  سری چهارده در معادن سنگ آهن به کار می‌ رود و سنگ شکن سری هفت به عنوان سنگ شکن ماسه ساز معرفی می‌ شود.

سنگ شکن کوبیت سری hs

سازو و کار دستگاه سنگ شکن سری Hs

سنگ‌ های ورودی به این سنگ شکن تا سی سانتی‌ متر به مشکل نمی‌خورد و می‌ توان سنگ‌ هایی تا سی سانتی‌ متر وارد دستگاه کرد و خروجی دستگاه چیزی برابر با صد تا صد و پنجاه تن در ساعت است که از این مقدار خروجی تولید شده هشتاد درصد آن مواد قابل تولید و استفاده می‌ باشد.

مثل شن‌ های نخودی، بادومی، وماسه‌ ی شش صفر. از این مقدار خروجی دستگاه تقریبا بیست درصد آن اُور سایز می‌ باشد که دوباره به چرخه‌ ی تولید برمی‌گردد.

این سنگ شکن بخاطر اینکه از سه ناحیه تنظیم می‌ شود برای تولید بیشتر و شکست بیشتر سنگ‌ها معمولا نسبت به سایر سنگ شکن‌ ها راندمان بالاتری دارد.  این سری از سنگ شکن‌ ها در سه مرحله سنگ را می‌شکند و خرد می‌کند بخاطر همین کوبیت سری HS تقریبا معادل ۳ برابر سایر کوبیت‌ ها کارایی و تولید دارد.

پیشنهاد ویژه: در مورد دستگاه راک اند راک مطالعه کنید.

ویژگی های دستگاه کوبیت سری HS

معروف‌ ترین قطعات این دستگاه چکش‌ ها و سندان می‌ باشد که جنس این قطعات از فولاد منگز است و چون اصلاح شده است و چیدمان آن درست است درصد استهلاک آن نسبت به سایر کوبیت‌ ها کمتر است.

چکش‌ های این کوبیت با وزن دویست و پنج و دویست و هفت کیلوگرم موجود است که نوع دویست و هفت کیلوگرم آن از نوع صادراتی می‌ باشد که لبه‌ ی آن به نسبتا کلفت‌ تر و بلندتر می‌ باشد به همین خاطر دیرتر خرد می‌ شوند و درصد شکست سنگ را بالا می‌برد.

در معدن‌ هایی با سیلیس پایین عمر این سنگ شکن‌ ها تقریبا پنج سال است و برای سنگ شکن‌ هایی با سیلیس بالا تقریبا دوسال است. از دیگر ویژگی این سنگ شکن جک دار بودن آن است که دلیل جک دار بودن این سنگ شکن ساختمان قوی آن است که باعث می‌ شود دستگاه را نگه دارد همچنین این جک بازدید و تنظیمات دستگاه را برای تعمیرکاران راحت‌ تر و کم دردسرتر می‌ کند.

سوالات متداول

دستگاه سنگ‌ شکن کوبیت HS برای چه کاری مناسب است؟

از این دستگاه در رودخانه و معادن برای خرد کردن سنگ‌های بزرگ استفاده می‌شود.

کارکرد دستگاه سنگ‌ شکن کوبیت HS چگونه است؟

این دستگاه با ضربه‌های متعددی که به سنگ‌ها وارد می‌کند می‌تواند آن‌ها در سایزهای مختلف بشکند.

معروف‌ترین قطعه دستگاه سنگ‌ شکن کوبیت HS چیست؟

چکش و سدانی که در این دستگاه قرار دارد و جنس آن از فولاد منگز است معروف‌ترین قطعه آن شناخته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

فهرست
Call Now Button09129579586 تماس مستقیم