دستگاه فیدر ویبره ای

دستگاه فیدر ویبره ای یا لرزشی دستگاهی است که از آن برای خردکردن مواد و سنگ‌های معدنی استفاده می‌ کنند و در امور معدنی و صنایع شیمیایی بیشترین کاربرد را دارد این دستگاه به کمک سیلوها با حجم‌ های متفاوت باعث انتقال مواد به داخل سنگ‌ شکن می‌ شود. تجهیزات به‌ کاررفته در این دستگاه از جمله یاتاقان‌ ها به نحوی انتخاب می‌ شوند که بتوانند در شرایط سخت به‌ خوبی کار کنند رول برینگ‌ هایی که در این دستگاه به کار می‌ روند نیز علاوه بر کارکردن در شرایط سخت به حرکت دورانی دستگاه نیز کمک می‌ کنند.

دستگاه فیدر ویبره‌ ای مواد و مصالح را به‌ صورت یکسان به درون سنگ‌ شکن انتقال داده و می‌ تواند حجم بار زیادی را تحمل کند این دستگاه دارای محوری برای حرکت در بیرون از مرکز می‌ باشد و به همین دلیل با حرکت‌ هایی آرام و یکنواخت و مستقیم باعث انتقال مواد اولیه به طور یکسان و هماهنگ به سنگ‌ شکن می‌ شود. زمانی که این دستگاه در حال کارکردن است موتوری که بیرون از مرکز قرار دارد به جلو رفته و با چرخیدن بلوکی که در بخش بیرون از مرکز قرار دارد باعث ایجاد محفظه‌ ای دایره‌ای برای فیدر می‌شود موادی که در سیلوی ذخیره موجود هستند به‌ صورت منظم و پیوسته و یکنواخت به سمت دستگاه گیرنده هدایت می‌ شوند.

فیدر ویبره ای

انواع فیدر

فیدر به معنای تغذیه‌ کننده است و دستگاه فیدر ویبره‌ای نوعی دستگاه تغذیه‌ ای است که می‌ تواند مواد ریز و درشت مختلف را به‌ صورت منظم و یکنواخت از سیلوی ذخیره به دستگاه‌ های گیرنده و سنگ‌ شکن منتقل کند از این دستگاه در صنایع مختلفی مانند معدن، سرامیک، سیمان، برق و غلات و صنایع شیمیایی و غیره استفاده می‌شود. فیدرهای ویبره‌ای باتوجه‌ به استفاده‌ ای که از آن می‌شود متفاوت بوده و شرکت امیران سنگ‌ شکن تولیدکننده انواع فیدر و فیدرهای ویبره‌ای باتوجه‌ به نیاز و استفاده مشتریان دستگاه فیدر سنگ‌ شکن را در ظرفیت‌های متفاوتی طراحی و تولید می‌کند.

 همچنین فیدرهای ویبره‌ای را به دو صورت گریسی و واسکازینی نیز تولید می‌کنند و تفاوت آن‌ها در این است که فیدرهای واسکازینی از دوام و قیمت بیشتری برخوردار هستند؛ اما هزینه تعمیرات و نگه‌داری آن‌ها نسبت به فیدرهای گریسی کمتر است. انواع فیدرها باتوجه‌ به نوع مواد و ریزودرشت بودن آن‌ها، مشخصات مواد و میزان تولید به شرح زیر می‌ باشند:

  1. فیدر ویبره‌ای: این دستگاه نوعی تغذیه‌کننده است که جهت خردکردن سنگ‌ها در ابتدای خط تولید قرار می‌گیرد و با حرکات ارتعاشی و لرزشی باعث هدایت مواد به سمت دستگاه گیرنده می‌شود.
  2. فیدر شاتونی: از این نوع فیدر برای تغذیه دستگاه با مواد درشت و دارای رطوبت استفاده می‌کنند این دستگاه دارای حرکات رفت و برگشتی قابل‌تنظیم است و به همین دلیل باعث هدایت سنگ‌ها به سمت جلو می‌شود.
  3. فیدر گریزلی: این نوع فیدر که به فیدر شبکه‌ای نیز شناخته می‌شود دارای دریچه‌ای قابل‌تنظیم برای کنترل اندازه محصول خروجی است و برای خاک و مواد ریز با حجم زیاد مناسب می‌باشد در واقع از این فیدر برای جداسازی سنگ و مواد مخلوط از هم استفاده می‌کنند.

انواع دستگاه فیدر ویبره‌ ای

دستگاه‌ های فیدر ویبره‌ ای باتوجه‌ به شیوه تأمین نیرو دارای دو نوع فیدر لرزشی دارای موتور ویبره‌ای و فیدر لرزشی دارای الکتروموتور و محور لنگ هستند.

فیدر لرزشی (ویبره‌ ای) دارای موتور ویبره‌ ای

 در این نوع فیدرها از یک موتور ویبره‌ ای برای تأمین قدرت و لرزش سینی و حرکت‌ کردن مواد به سمت دستگاه گیرنده استفاده می‌ کنند.

فیدر لرزشی (ویبره‌ ای) دارای الکتروموتور و محور لنگ

در این نوع فیدرها از الکتروموتور برای تأمین قدرت استفاده می‌ کنند و محور لنگ نیز باعث لرزش سینی می‌ شود در این فیدرها نیرویی که الکتروموتور تولید می‌ کند به شفت دستگاه انتقال‌ داده‌ شده و موجب چرخیدن آن می‌ شود در اطراف شفت نیز لنگرهایی وجود دارند که با چرخیدن شفت باعث ایجاد حرکات لرزشی و در نتیجه لرزیدن فیدر می‌شوند این فیدرها دارای دو نوع تک‌ محوره و دومحوره هستند. فیدر ویبره‌ ای تک‌ محوره دارای یک محور لنگ و دو لنگر است؛ اما فیدر ویبره‌ ای دومحوره دارای دو محور لنگ و چهار لنگر است که برای سنگ‌ ها و مواد درشت از آن استفاده می‌ کنند.

مزایای دستگاه فیدر ویبره‌ ای

از جمله مزایا و ویژگی‌ های فیدر ویبره‌ ای عبارت‌ اند از:

  • به کمک این دستگاه می‌ توان مواد را به‌ صورت منظم و یکنواخت به سنگ‌ شکن انتقال داد.
  • میزان بار زیادی را می‌ توان در این دستگاه تغذیه کرد و در اثر فشار بار آسیب نمی‌ بیند.
  • از دیگر ویژگی‌ های این دستگاه حرکت بیرون از مرکز است که باعث می‌ شود دستگاه حرکاتی ریز و آرام و یکسان داشته باشد و مواد به طور خطی و یکسان و یکنواخت به گیرنده و دیگر دستگاه‌ ها منتقل شوند.
  • این دستگاه می‌ تواند بار را به‌ سرعت تخلیه نماید.
  • دستگاه فیدر ویبره‌ای دارای یک الکتروموتور مجزا است.
  • این دستگاه از دوام و مقاومت بالایی برخوردار است و به همین دلیل برای چندین سال بدون این که نیاز به تعمیر و یا تعویض داشته باشد می‌توان در معادن از آن استفاده کرد.
  • از مهم‌ترین مزایای این دستگاه پرکاربرد این است که میزان استهلاک سنگ‌ شکن را کاهش داده و به همین دلیل از دوام و طول عمر بالایی برخوردار است.
  • ایمنی دستگاه فیدر ویبره‌ ای بسیار بالاست.
  • استفاده از فیدر ویبره‌ ای باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود؛ زیرا همان‌طور که گفتیم طول عمر زیادی داشته و میزان استهلاک آن بسیار کم است به همین دلیل نگهداری از آن بسیار آسان است و هزینه‌ های تعمیر و سرویس آن بسیار کم و مقرون‌ به‌ صرفه است.

شیوه کار فیدر ویبره‌ ای

از فیدر ویبره‌ ای برای انتقال مواد به سنگ‌ شکن استفاده می‌ کنند این دستگاه به کمک حرکات لرزشی وارد شده توسط موتور ویبره یا محور لنگ مواد را روی صفحات فیدر انتقال می‌ دهد و در فیدر ویبره‌ای دارای محور لنگ الکتروموتور قدرت لازم را تأمین کرده و باعث انتقال قدرت به‌وسیله تسمه و پولی به شفت دستگاه می‌شود لنگرهای موجود در اطراف شفت نیز با لرزش شفت باعث ایجاد حرکات ویبره‌ای می‌شوند. در فیدرهای ویبره‌ای که دارای موتور ویبره هستند موتور ویبره باعث ایجاد نیروی لازم و لرزش دستگاه شده و مواد از طریق قیف ورودی روی صفحات صاف و دارای شیب فیدر می‌ریزند و به‌وسیله لرزش و نیروی گرانش به انتهای دستگاه رفته و از دستگاه خارج می‌شوند.

فیدر ویبره‌ای دارای فنرهایی برای کنترل لرزش است و باعث می‌شود مواد به طور کاملاً یکنواخت از دستگاه بیرون رفته و به گیرنده وارد شوند همچنین این دستگاه مانع از افتادن ناگهانی بارها و مواد سنگین درون کامیون‌ها یا لودرها می‌شود. جهت راهنمایی و خرید انواع دستگاه فیدر و فیدر ویبره‌ای با بهترین و مناسب‌ترین قیمت با کارشناسان ما در مجموعه امیران سنگ‌ شکن تماس حاصل نمایید.

فیدر ویبره ای
فهرست
Call Now Button09129579586 تماس مستقیم